Svensk ordfører kaster op i munden over Danske Spil

Lina Olufsson er ordfører for Svensk Pokerforbund, en ivrig pokerblogger hos blandt andre PokerStarsblog.com og så er hun alvorligt vred på Danske Spil Poker over den nye “poker babe” kampagne, som vi ellers er mange der er glade for.

Ikke blot får vi lov at se – smagfulde, ikke-pornografiske – billeder af smukke kvinder som Celina Hilslev, men vi får samtidig chancen for at spille lidt poker mod dem. Helt gratis. Og med chancen for at vinde penge. Hvad er der så slemt i dét, spørger vi os selv?

Det har Lina Olufsson svaret på i en ny blogpost hos Aftonbladet.se, hvor hun i stærke vendinger kritiserer marketingsteamet hos Danske Spil.

“Jeg husker da jeg begyndte at arbejde hos 24hPoker i 2006. Jeg sad til et af mine første møder med marketingschefen og kiggede på idéer omkring en PR-kampagne. Det første jeg slyngede ud var ‘bare vi ikke bruger Slitz-modeller så…'”, skriver Lina Olufsson i bloggen og refererer til mandebladet Slitz, der ligesom M! primært sælger blade ved hjælp af kønne, letpåklædte piger på forsiderne.

 

Det handler ikke om udseende

Lina Olufsson slår samtidig fast, at der intet er i vejen med forside-modeller om de så gør sig i M! eller Slitz, men hun mener dog ikke, det har noget som helst at gøre med poker.

“Helt ærligt, så sværter det pokeren til, og hvis vi vil have den skal blive mere accepteret i almindelige menneskers øjne, så er det sådan noget her som skal væk. Skal poker accepteres som noget, der kan sidestilles med bridge og skak, så kan enhver vel fatte, at det her ikke fungerer”, skriver hun og fortsætter:

“Jeg er så glad for, at alle useriøse pokersites er ude af legen for flere år siden. Med dem forsvandt denne type koncept, men takket være Svenska Spels pendant i Danmark – Danske Spil – så kan vi nu støve et gammelt koncept af for at lokke nye unge talenter til at spille. Er vi tilbage i 2005? Tillad mig at kaste lidt op i min mund. Hvordan kan et seriøst pokersite nedlade sig til at gøre sådan noget? Jeg må drage konklusionen, at de har fået en ny marketingschef som ikke har styr på det. En som stadig ser på poker på en måde, som vi andre seriøse har arbejdet i årevis på at rydde op i”.

Lina Olufsson slår også fast, at det ikke handler om udseende i en pokerturnering, men derimod evnerne.

“I mine øjne har poker altid været et dygtighedsspil, hvor de bedste spillere sidder omkring den grønne dug. Det handler om hjernen og ikke hvem der ser bedst ud ved bordet”, slår hun fast.

Vi er naturligvis helt enige. Hvis pokerevner afhang direkte af spillerens udseende, ville det for det første være markant sjovere at raile livepoker turneringer, og samtidig ville der formentlig være en pæn portion af nutidens poker pro’er, som ikke ville have en kinamands chance for at leve af at spille kort. Af frygt for repressalier, nævner vi naturligvis ingen navne.

Læs mere om Danske Spils Poker Babe-kampagne

Hvad synes du? Har Lina Olufsson en pointe i sine synspunkter eller er det helt fair, at Danske Spil Poker bruger kendte forsidemodeller til en promotion som Poker Babe-kampagnen? Del gerne din holdning med os andre i kommentarfeltet under artiklen.